Fokuserad.

Nu har jag den, kameran.
I torsdags kväll fick jag öppna lådan, lägga batteriet i laddning och kännaåklämma på den.
Den är rolig. Vi kommer ha kul ihop.

Ajaaaa.

Min nya kompis

Jo.
Biler kommer, var så säkra…

.

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

4 responses to “Fokuserad.

  • Petra

    Åh! Jag vill OCKSÅ ha ny kamera! Förstår din glädje. :-) Se nu till att glädja OSS också med massor av fina bilder! ;-)

  • Ms Garbo

    Joru. Jag har just varit ute och porrat på balkongen, bland blommorna, och övat på att fota macro. Ingen lek utan stativ, om man säger så…!

    *himlar med ögonen*

    Du fattar inte hur jag saknat macrolins!!

  • Petra

    Hm…jag brukar sällan behöva använda stativet, men det kanske var dåligt med ljus? Visst är det ROLIGT med macroläget?!? Nu längtar jag efter en RIKTIG systemkamera med ett RIKTIGT macroobjektiv! :-)

  • Ms Garbo

    Njae, dåligt med ljus var det nog inte, men jag har inte hajjat kameran än, helt. Nu körde jag helt manuellt, kanske finns mellanlägen mellan det och idiotautofokusfikus, där man får lite hjälp med skärpedjup och sånt… Jag är välkänt darrhänt, och just när man fotar macro så… Ja, då behöver jag stöd i tillvaron. Så enkelt är det. Till systemaren använde jag trådutlösare :)
    (Jo, jag har den kvar, men den är ju analog och det är ju jättejobbigt!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 980 andra följare

