In case of…


Jag hör vad du säger.
Låter orden sjunka in i mig.
Intet mer finns att säga, nu finns bara konsekvenser.

Jag reser mig upp, går upp i sovrummet och hämtar de kläder som ligger i garderoben. I badrummet hämtar jag lite toalettsaker. Min kniv från köket. Keramikkatten från spiselkransen sveper jag in i ett nummer av DN.
Lägger alltihop i en prasslig papperskasse från Ica.

Så kysser jag dig på pannan och går.

Kvar blir du, och mitt hjärta.

—-

Det var nattens dröm.
Jag processar, förbereder mig.
Gör mig redo.

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

4 responses to “In case of…

  • Kristina af Knusselbo

    Och du målar fan på väggen ser jag… men den där teatern i skallen är jättebra på att spela upp alla tänkbara scenarior. Håller tummarna för att drömmen var FEL! *kram*

    (och vilket underbart verifieringsord jag fick förresten ”jubsmuta” !! Låter nästan som ett riktigt ord..)

  • Ms Garbo

    Well, vem ska annars göra det? 😉

    Jag hoppas också att drömmen aldrig blir sann. Massor hoppas jag.

    (Jubsuta, det är snyggt!)

  • nynaeve

    Usch, inte ta ut saker i förskott nu! Hoppas att både du och ag får tänka på annat nu när vi ska stadsorientera.

  • Z

    Ni har rätt, ni som har blogspot. Fick tyvätt byta, pga missnöje med sidebar-en. Snyft.
    http://enklabloggen.blogspot.com

    Hoppas ni slipper skiljas åt, du och mannen med medeltidsvurm

Kommentera

