Framsteg!

Svenska dagbladet rapporterar: Snart kan du surfa kollektivt
– SL-försök ska leda till trådlöst internet i hela kollektivtrafiken

Det är väl säkert bra!
Själv har jag iofs inte saknat just det, men det visar ju bara vilken trångsynt och bakåtsträvande, rent av bigott, typ jag är.

Men jag hoppas att man, när man ändå skruvar i infrastrukturen för denna datatrafikslösning, slänger med en och annan FM-sändare också, för jag blir trött på att försöka lyssna på radio i tunnelbanan: Så fort man kommer under jord tappar man mottagningen.

Fast radio är ju inte lika trendigt som internet.
Men jag tror nog att fler än jag skulle uppskatta att få lyssna klart på den där intressanta intervjun eller den bra låten, trots att tåget kört över skanstullsbron och in under söders höjder…

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

4 responses to “Framsteg!

  • Patrick

    Jag vet inte vad stadshuset pysslar med, men förbannad blir jag. Varenda projekt de ger sig på, smurfar som jultomtar, slutar i ekonomisk katastrof…

  • Ms Garbo

    Tja… Jag vet inte, men nog känns det som om kollektivtrafiken primärt ska se till att komma i tid, gå i tid och sen, när lyckat med det kan man fundera över vad folk ska göra medan man nu åker.

    Och nej, inte har jag något behov av att surfa på vägen hem från jobbet. Jag KAN vänta tills jag kommer hem…

  • lasse01

    mer strålning!
    redan nu har vi tillräckligt med depression och självmordstankar varför i helvete ska vi ha mer strålning i allmänna färdmedel.
    nu tar jag fanimej bilen aldrig mer sl för helvete

  • Ms Garbo

    …som om du, Lasse, är skyddad från all ”strålning” i din bil?

    Nä, åk kollektivt, så slipper jag andas in skiten din bil producerar.

    ”Strålningen” kommer du likväl inte undan…

    …och jag tror faktiskt inte att självmordsstatistiken kommer raka i höjden bara för att SL ”bjuder” på internet på bussen.

Kommentera

