Utandning

Jo, det gick bra.
Om man med bra menar att vi träffades i tre minuter, bytte påsar och skildes åt.
Utan några hårda ord.
Utan några ord alls, nästan, men de som var, var sociala och vänliga.

Med mina oerhört låga förväntningar så är det helt ok.

Jag andas ut.
Sen att någon liten pryttel hamnat i kassen, som inte skulle vara där, och att någon annan liten pryttel saknas, det går säkert att ordna, det är ju ingen panik.

Sen hem igen, och i mailboxen hittar jag en rolig bild.

Precis så känns det, tamejsjutton!
Tack, Agneta!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

5 responses to “Utandning

  • nynaeve

    Vilken fullständigt ljuvlig bild! Och den i kombination med bilderna på släktens senaste underverk (Wilma, fyra dagar gammal) som jag fick i mailboxen blir min kropp väldigt, väldigt sugen på att få uppleva det där miraklet. Och hjärnan börjar ge med sig…

  • Ms Garbo

    Jo, visst är den rolig, om än antagligen ganska friskt photoshopad 🙂

    …och du har ju ingen brådska, ont om panik är det gott om.

  • Kristina af Knusselbo

    Åh – bra att det gick någorlunda bra. Jag blev alldeles krullig i magen när jag läste förra inlägget.

  • Ms Garbo

    Kristina: Det är ett så fantastiskt uttryck, man förstår precis vad du menar: ”krullig i magen”… Helt underbart!

  • nynaeve

    Naturligtvis är den det! Visserligen kan man ju känna att det är en fot (jag fick ju känna på Alexanders fot innan han kom ut) men att se det…nä, det tror jag inte på!

    Precis. Ont om panik är det gott om. *nickar*

Kommentera

