Lördag morgon 07.10

Om telefonen ringer en lördagmorgon, tio över sju blir jag en smula irriterad.
Okej. Jag var vaken, men jag ville verkligen inte vara det.
(Skorven rumstrerar och har sig, och jag sover ofta illa om nätterna. Då sover jag ikapp på morgonen…)

Nu var det papsen som ringde.
Nej, han brukar inte ringa så dags, men nu tyckte han att han hade skäl.

Och okej, då. Jag medger. Det hade han.

Han hade nämligen gått ner och satt på bastun, satt på sig morgonrocken, och hittat min kvarglömda mp3-spelare i fickan på den.

Den efterlängtade, borttappade, eftersökta och förmodat i värsta fall tappade eller stulna mp3:spelaren.

JIPPI!!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

2 responses to “Lördag morgon 07.10

  • Mia*

    Nämen. Grattis! Det är nog den där försynen eller övervakaren eller vad det nu var… 🙂

  • Ms Garbo

    Jo, nog sjutton blev jag glad!!

    …och märkligt nog: Någon timme senare, när jag satte mig på en buss så hittar jag en tappad mobiltelefon på denna buss, som jag lämnar in till busschauffören. Förhoppningsvis kommer den tillbaks till sin rätta ägare igen 🙂

Kommentera

