Vintrampare!

Så är det, det kommer bli en vintrampare av det här barnet!

Stadigt och idogt trampar h*n på och jag svär till. Ont gör det. Så har vi hållit på i något dygn nu, och h*n tycker antagligen att tillvaron är kanon. (Vi är inte helt överens.)

Jag träffade barnmorskan igår och sa just det:”Vad sjutton håller h*n PÅ med?!?

Så vi kollade efter, gjorde ett snabbt ultraljud.
Jo, det var som jag gissade.

Barnet ligger med huvudet under revbenen på min högra sida, med ryggen längs min mages vänstra sida, knäna uppdragna, och fötterna ner mot bäckenet. Så fort h*n sträcker på sig lite, trampar till, trampar h*n rätt ner i urinblåsan.
Nej, jag blir inte kissnödig.
Det gör SKITONT.

Så nu är jag uppe och vandrar lite för att h*n ska somna, så att kanske jag får sova igen.

(Snälla, vänd dig lite, ligg på något annat trevligt sätt, lilla skorv!)

Men jag slipper spy nu för tiden, och gaviscon-tabletterna hjälper mot halsbrännan! 😉

(Räkna dina välsignelser, blott!)

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

4 responses to “Vintrampare!

  • Petra

    Hur känns det inför förlossningen nu då? Har du blivit lugnare? Det kanske är en bra taktik av Skorven att plåga dig med sitt trampande så mycket att du bara kommer att läääängta efter dagen då h*n vill titta ut? 😉

  • Ms Garbo

    Jorå, nog har jag brutit ryggen av den där rädslan, det har jag nog, och visst ingår Skorvens beteende i den allmänna konspirationen mot mig 😉

    (Nu jobbar h*n energiskt på precis under höger sidas revben. Men det är bättre, där finns bara diafragman och gallan 😉

  • SqZ

    Kan du inte boxa tillbaka, lite lätt i alla fall? 🙂

  • Ms Garbo

    Tro mig, jag har försökt att åtminstone ”trycka emot” lite men det är svårt att komma åt…

    Men efter ett par dagars arbetsamt kämpande har nu skorven lyckats vända på sig, och tillvaron för moderskapet blev genast lättare.

Kommentera

