Plopp!

Jo.
Så lät det.
Jag vaknade av det.
Eller så lät det inte, utan kändes bara.
Det är inte så gott att veta.
Man kanske inte är helt fokuserad när man vaknar (för fjärde gången samma natt) så där strax efter tre.

Ingen som helst tvekan.
Vattenavgång.

Man ringer till Huddinge. De säger: Kom in i morgon bitti, före nio.
Man inser att det här blir ett konstigt dygn.

För tror ni jag har några värkar?

CTG-kurvor är jättefina, alla jättenöjda – utom The Mom2Be.

Nej. Jag VILL inte hem. Jag är LESS nu.

Men visst, en stund senare sitter jag på 865:an och skakar hem igen, med förhållningsorder om att inte bada badkar, inte ha samlag (jag lovade att försöka motstå att våldta någon rysk sjöman på hemvägen. Min BM – ja, hon jag träffat hela tiden var där! – himlade med ögonen.) och ta tempen morgon och kväll, och ringa om jag undrade över något.

På något sätt så känns det hemvant, det här med att fortsätta att vänta.
Jag visste redan innan jag for in att jag inte skulle bli kvar, så jag ides inte släpa på den där färdigpackade väskan. Tog bara mp3spelaren och DN med mig…

Men om inte annat så är det inte torsdag som gäller längre.
Har jag inte dykt upp hos dem på förlossningen under helgen ringer de på måndag morgon för tid för igångsättning.

Så senast måndag, Inch’Allah.

Nu är jag hungrig.

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

6 responses to “Plopp!

  • Jeez

    suckar och tycker att det är dumt

  • Besökaren

    man vet aldrig om han inch eller inte den där Allah, men lycka till!

  • Maria

    Ha! Men nu är det ju verkligen, verkligen på gång! Skorven anländer snart :o)

  • Petra

    Nämen det var väl en märkligt envis liten Skorv du bär på!

  • Heidi

    Okej. Efter att ha tyst läst här på bloggen så måste jag säga att till och med jag tycker att den där lilla bekväma (måste ju vara så eftersom h*n vägrar komma ut?) busen ska ta och pallra sig ut nu. ;D

    Håller tummarna för att det ska dyka upp värkar. Snarast!

  • Thomas Tvivlaren

    Håller tummarna och önska lycka till!

Kommentera

