Pojke eller flicka?

En evig fråga.
Alla undrar.

För drygt en månad sedan så blev jag tilltalad av en gammal man på Södra Station, han kommenterade min mage.
Jorå. Han var absolut säker. Typisk pojkmage. Och han visste minsann, han hade jobbat 35 år på förlossningsavdelning. Typisk pojkmage, kunde jag lita på.
Bergsäkert.

Well. Jag vet inte. Jag vill inte veta i förväg. Då är det svårt att argumentera. Time will tell – vi får se, sa jag.

Så, i förra veckan stod jag på perrongen där på Södra Station igen.
Och blir tilltalad av samma gamla farbror.
Proceduren upprepar sig, nästan ordagrant.
Med ett tydligt undantag.
Typisk flickmage, absolut en flicka!

Jag hade inte hjärta att berätta att han redan delgett mig sin visdom en gång redan…

————–

Vad tror ni det blir?
Berätta!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

15 responses to “Pojke eller flicka?

  • Maria

    *asg* du, kära vän, jag varken ”vet” eller tänker spekulera, jag bara vet att det kommer vara ett älskat litet förtjusande barn.

  • älvan

    Jag instämmer med ovanstående skrivare! Ett mycket älskat barn (och tant älvan kommer inte kunna låta bli att skämma bort henom). Men jag tror ju att det blir en flicka.

  • Besökaren

    sir du, jag är av den åsikten att det blir en Skorv. Eller ett Barn om man så vill. Jag är ju inte så förtjust i genushetsen men jag ger dem rätt på den punkten – egentligen är det väl skit samma i ett par år till – bara det blir en fullgången unge! 🙂

    jag är däremot övertygad om att det blir en förtjusande liten bylting!

  • Anonymous

    Well. Jag tror det blir en Unge av sällan skådat mått. En underbar unge. SOm de flesta andra här redan ger luft för så spelar det mindre roll vad det blir – huvudsaken ATT det blir. Men om du frågar mina orakliska sidor om vad det blir så tror jag att det här är en pojk. Mina oerhört förfinade preceptorer säger att hjärtfrekvens och själva magens utseende tyder på det.

    Häpp!
    En unge till att busa med och skämma bort ser jag storligen fram emot. Ja jädrars vad vi ska leka!

    *fluff* // Fröken

  • Juno

    En gång för länge sedan funderade jag också på vad det skulle bli för sort…nu tänker jag bara att det nog blir ett litet monster. det blir ju cool =)

    http://juno.blogg.se/2008/april/knack-knack-vem-dar.html

  • SqZ

    Eftersom fröken Anonym tror att det blir en pojke så lägger jag en flickröst 🙂

  • Mia*

    Ptja, som jag väl sade till dig häromnatten så tror jag från och med då på flicka. Innan dess hade jag verkligen ingen som helst gissning att komma med.

    Vad vinner jag? 😉

    *håller tummar och knyter tår*

  • Peterlina

    JAg tror en pojke… eller en flicka. Absolut inte en kattunge i alla fall.

  • Jeez

    Och nu kom svaret! Det blev en alldeles underbar skorv. 🙂 Precis som ni gissat. Och skorven hade snopp också… akut snitt, man alla mår bra! Om nån undrade…

  • Peterlina

    GRATTIS!!!!!!!

  • Petra

    Men åh vad skönt att allt gick bra – trots det akuta snittet! Stort GRATTIS!!!

  • SqZ

    Välkommen till världen lille Essingen! Och grattis mamma Essa :-))

  • ~Karin Långström Vinge~

    Skönt att allt gått bra!

    Massor med varma tankar till er båda två!

  • Niclas

    Ah precis. Och Fröken skickade en bild på den underbara! *kramar*

  • Anonymous

    Och jag hade rätt också. Att det var en sån där finfin pojk. *nöjd* 🙂

Kommentera

