AD!


Det är femte dagen i rad jag kommer ihåg att ge mitt barn de där ad-dropparna.

Jag som verkligen inte har något minne.

Det är förvånande.
Jag kanske helt enkelt börjar vara en … mamma..?!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

5 responses to “AD!

  • Peterlina

    Attans. I såna fall är jag inte alls nån mamma. Jag är usel på AD-droppar.

  • Fia

    Fem dar i rad är ju fanken lysande! Sju i rad så sägs det att man grundlagt en vana…

    Nu med Björn vet jag att jag tänkte ”Tur att man kommit in i rutinen med AD-droppar. Det var hopplöst i början, men mot slutet fick Karin dem varje dag”. Jojo, det är väldigt mycket lättare att komma ihåg dropparna när även barnet i fråga äter frukost och inte ligger kvar och trynar i sängen eller så :D. Så det blev lite sporadiskt med Björns droppar i början också.

  • Petra

    Själv brottas jag med att komma ihåg att dricka äckel-päckel-järndryck från Hälsokosten. Det ska inte tas ihop med te eller mejeriprodukter, vilket gör att både frukost och kväll går bort. Dessutom är man inte precis så jättemotiverad att dricka det eftersom smaken är så vidrig att jag nästan spyr (hålla för näsan, svälja, sköja munnen med vatten och sedan dricka något annat är knepet har jag kommit på). 🙂

  • Ms Garbo

    Petra: Kroppen har lättare att ta upp järn om man tar järntillskott ihop med c-vitaminer, så festa på en god juice att skölja ner eländet med!

    Min mor skrattade när hon såg ad-droppsflaskan. Jo, på min tid, när jag skulle ha dem (eller om det var fiskleverolja..?) så var det tydligen si och så med de där dropparnas leverans. ”Så blev du som du blev” sa hon, vad hon nu menade med det!

  • Mia*

    Vet du, jag tror att du helt enkelt har hittat din clownfisk. 🙂

Kommentera

