Arga katter får rivet skinn…?

Hur tänkte du, Gud, när du bestämde att spädbarn ska ha naglar?
Jag klipper, jag filar, jag bråkar med mitt barn – som inte gillar någon form av manikyr.
Likväl har han alltid rivsår i pannan och med jämna mellanrum rinner blodet.

Men ok. Det kanske är svårt att montera dit naglarna på de där små fingrarna i efterhand. Kanske ska jag bara vara tacksam för att Skorven inte behöver rakas?

…men jag kan inte låta bli att fundera över hur många gånger jag behövt klippa hans tånaglar.
Ingen gång.

De växer nämligen inte alls lika fort…

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

3 responses to “Arga katter får rivet skinn…?

  • Anonymous

    Det du sa om halsband var ju det det var tänkt att bli, fast med armband då. Problemet var att jag gjorde den för tjock, så jag hade behövt ha nåt innanför, kanske plastslang precis som du sa. Sen kunde man kanske ha det INNANFÖR plastslangen? Nu fick jag lite inspiration… tack! 🙂

  • Linda med mom

    Visst är det konstigt detta med tånaglar vs fingernaglar. Varför växer de så olika? Båda mina barn var också alltid fulla med rivmärken oftast farligt nära ögonen. Såg inte så snyggt ut! 🙂

  • mymlan

    Kontroversiellt tips: Bit av dom… Brukar gå snabbast och vara minst besvärande för älsklingen…

Kommentera

