…sånt man skriver i brist på bättre…

Jag läser hos Mymlan och skrattar lite.
Så…here are the results from the mcsarcne jury.

1. När gick du upp idag?

Eh… Ja, med tanke på när jag skriver det här så… Nej, jag ska gå och lägga mig igen, alldeles strax. Väckarklockan är dock ställd ovanligt tidigt. Jag har nämligen ett rent heligt uppdrag.
Mer om det i en blogg nära dig. Senare..!

2. Diamanter eller pärlor?

Jatack. Helst diamanter. Jag är förtjust i färgade stenar också. Smaragder till exempel.
Hojta bara, så skickar jag min adress.

3. Senaste filmen du såg på bio?

Ja, du. Det är faktiskt ganska så länge sedan jag var på bio, så jag måste erkänna att jag inte minns..!

4. Favoritteveprogram?
Nyheter. Gärna Rapport.
Cityakuten – men på dvdbox, jag står bara inte ut med reklamavbrotten.
Vita huset – saknad, så bra!
Dokument utifrån/inifrån

Vad mer? Nä. Inte så mycket. Jag chockade en säljare från comhem härom dagen med att säga:”Nej. Det händer ofta att jag inte har tv:n på alls på en hel dag.”
Han, djupt misstrogen:”Men jag hör den ju i bakgrunden?”.

”Kära vän. Det är en radio. Kanalen heter P1 och is the shit

5. Vad åt du till frukost?
Ju mer desto bättre.
Min talang på frukostätarfronten är vida beryktad.
Men nej, inte riktigt än.
Men om några timmar får jag en hallon/banan/mango-smoothie och två mackor med leverpastej.
Eller kanske lite kornmjölsgröt?

6. Vad är ditt andra namn?
Lillemor

7. Din favoritmat?

Ja.
Jag tycker om mat.
Det mesta.
Riktig mat.
Jag hör till dem som väljer kravodlat om jag kan, och jag undviker e-nummer så gott jag kan.
8. Vilken mat gillar du inte?
Tonfisk på burk, och skit som utger sig för att vara mat men som inte är det.
9. Favoritchips?
Nej. Jag är inte speciellt förtjust i chips.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Nej. Jag har ingen favoritskiva. Jag har en mp3-spelare. I den har jag musik och böcker. Oftast lyssnar jag på det senare.
Jag gillar prat.

11. Vilken bil kör du?

Ibland Fröken Underbars lilla röda bil. Oftast ingen alls. Någon gång, när jag blir rik, kanske jag har en egen bil igen.
Det händer att jag saknar det, men förvånansvärt sällan.

12. Favoritmacka?

Gott mörkt bröd, leverpastej, eller stark ost med rosenmarmelad.

13. Mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?

Vad du gör, så ljug inte för mig.
Det har jag oerhört svårt att förlåta.

14. Vilka är dina favoritkläder?

Jeans, figurskurna skjortor.

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Jatack. Och var spelar ingen större roll, bara jag får vara där på riktigt. Handla mat på en marknad, slippa inkastare till turistanpassade charterrestauranger. Bo bland verkliga människor.
16. Favoritklädmärke?
Nej.

17. Försvann?

”Den här frågan förstår jag faktiskt inte. Nån som kan tolka åt mig?”
Jag är lika frågande, jag, Mymlan..

18. Favorittid på dagen?
Det är skönt att ligga kvar i sängen, den där stunden innan man går upp, särskilt om det är tidigt på morgonen.
Jag tycker om lördagmornar, då är det så bra program på P1.

19. Var är du född?
Allmänna BB, Stockholm.

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Konståkning, Isdans.

21. Coca Cola eller Pepsi?
Huvva, nejtack! Jag är inte speciellt förtjust i läsk överhuvudtaget. Fast Päronsoda gillar jag!

22. Fotboll eller ishockey?
Nä, det går bra ändå, tack. Lite OS eller VM kanske. Om Sverige är med.

23. Är du en morronmänniska eller nattuggla?

”Morronmänniska”? En sån som morrar mycket?

24. Pedikyr eller manikyr?

Jo, det skulle vara nice att testa…!

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?

Nu? Nä.

26. Vad ville du bli när du var liten?

Stor. Jag hade bråttom.

27. Bästa barndomsminnet?

Omöjligt att svara på… Att vara barn på Orris var bra. Jag hoppas jag kan ge Lilla Essingen lika bra upplevelser. Vi ska meta, bara han blir lite större först.

28. Varit i Afrika?
Tyvärr inte.

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Jisses så dumt! Nej!

30. Varit med om en bilolycka?
Pepparpeppar, nej!
Men jag har varit väldigt nära att krocka med en älg en gång…

31. Favoritdag i veckan?
Nej, jaghar ingen speciell favoritdag.

32. Favoritrestaurant?
Inte McDonalds i alla fall!

…men skulle någon säga:”Ska du hänga med till F12? Jag bjuder!” så skulle jag nog nappa. Rakt av! Jag gillar Lyx 🙂

33. Favoritblommor?
Doftande blommor. Liljor. Rosor.
Knirpiga tulpaner.
Orkidéer.

34. Är du kär?
Nej.

35. Favorit-snabbmatsrestaurant?
Max eller Burger king.

36. Äger du en cykel?
Ja. En blå.

37. Vem fick du senaste mailet från?
Wordpress, en pingback!
Annars, Mamma!

38. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?

Nej, det skulle jag inte. Jag undviker krediter.

39. Läggdags?

Jag är relativt kvällstrött, så jag lägger mig gärna ganska tidigt. Särskilt sedan Lilla Essingen landade i tillvaron.

40. Senaste personen du delade en middag med?

Lilla Essingens pappa.

41. Vad lyssnar du till just nu?
Det är helt tyst här.

42. Favoritfärg?

Lila!
43. Hur många tatueringar har du?
En.

44. Vad jobbar du med?
Jag är föräldraledig.

45. Favoritträning?

Body Pump och poweryoga körde jag när jag gick på gym regelbundet, nu blir det mest barnvagnspromenader.

46. Har du några djur?
En kattfröken

47. Vad önskar du dig?

Jag är så oerhört välsignad, jag har så mycket. Ett hem, vänner, familj. Lilla Essingen. Vi är friska
Vad mer kan man rimligen önska sig??
Möjligtvis lite fler slantar kvar på lönekontot när räkningarna är betalda.

48. Ringsignal på mobilen?
Korpkrax!

Pust!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

28 responses to “…sånt man skriver i brist på bättre…

  • Mia*

    ”Senaste filmen du såg på bio?” – kan det ha varit Narnia? *orkar inte läsa färdigt innan kommentering*

  • Mia*

    Byt bilder på folk! De där fyrkanterna är ju så trista. Jag gillar monstren, jag. 🙂

  • Mia*

    ”Jag gillar Lux”, läste jag och tänkte att det lät ju lite konstigt att hans ekonomin skulle tillåta utsvävningar som att bjuda dig på F12. 🙂

  • Mia*

    Välkommen till verkligheten, förresten! 😀 Alltså, jag menar till WordPress. Hoppas att du uppskattar din välkomstpresent – helt ny och fin adminpanel, alltså.

  • Mia*

    Din bloggklocka går fel också, förresten. Undrar om min lilla instruktion fortfarande är aktuell/användbar?

  • Mia*

    AJuste, glömde ju – himla snygg bild du har!

  • mcsarcne

    Herrejösses!
    Jag trode att något fel hade gått sönder, sex kommntarer på en gång, när sover du, människa??

    Nej, jag har absolut varit på bio sedan Narnia, om inte annat så var jag och barnafadern på bio i vårvintras, flera gånger, vad sjutton såg vi då?

    Fyrkanter…Ajaaa. Du har rätt. Jag tycker väl inte att jag ska behöva godkänna kommentarer heller…

    Bloggklockan har jag inte hller hittat – men nu ska jag göra frulle och inte fastna här

  • mcsarcne

    *hrm*

    Fastna, va?

  • mcsarcne

    Förresten, bild??

  • Nynaeve

    Snyggt jobbat! Här var det fint 🙂

  • Mia*

    Det var en jättefin bild på dig, där det nu finns någon konstig lila nuna – gissar att du någonstans hade lagt upp en avatar eller så. Och nu konfigurerat bort den. 🙂

    Ang sova… well, vissa nätter missar jag den biten.

    Ang godkännande… jag kräver det första gången, bara.

    Nu ska vi se om klockan går rätt också…

  • Mia*

    Wheee! Min instruktion funkade, eller så var du bara smart. 🙂

  • Kristina af Knusselbo

    Gratulerar till flytten! Det här såg väl trevligt ut. Och jag är så glad att slippa den förra, knappt läsbara layouten… 🙂

  • Kristina af Knusselbo

    Beträffande moderering av kommentarer: Har man tillgång till pluginen ”Akismet” när man ligger på WordPress.com? I så fall tycker jag du ska installera den, då behövs ingen moderering. 99,99% av all spam fastnar i Akismets garn.

  • Jeez

    Blä, värdelöst. jobbigt. Får scrolltumme. Lägger ner.

  • mcsarcne

    Jeez: *håller fram lite plåster å myrrah* 😉

  • Mia*

    @KaK: Akismet ingår per default – jag tror inte ens att man kan plocka bort den. 🙂 Att ett första godkännande känns motiverat för mig beror på att det finns puckon där ute och det känns onödigt att släppa in dem.

  • mcsarcne

    Jo, Akismet används.

    Däremot har jag fått höra en lång och irriterad harang från Jeez om varför WordPress suger.
    Det gällde framförallt kommentarerna. När man ska kommentera öppnasinte kommentarera i ett eget fönster, utan man får scrolla. Som ett tok, om det är ett långt inlägg följt av många kommentarer. Det borde ju rimligtvis gå att ordna; target=”blank” eller något sånt?
    Sen säger hon att hon hela tiden måste identifiera sig, vilket jag inte känner igen, jag har varit igenkänd av wordpressbloggar trots att jag själv varit blogger-inloggad…?

    …och jag letar fortfarande efter min bild, jag är inte fullt lika road av trollen som du, Mia*!

  • Mia*

    Eh. Var säger jag att jag är road av troll!?

  • Mia*

    Din bild syns förresten t.ex i denna kommentar/trackback hos mig.

  • Mia*

    Hm, du ser alltså inte alls ?

  • Mia*

    Whoops. Det kanske inte gick att lägga in en bild, bara så där. Men kanske en länk då?

    :), förresten. Det är en jädra skillnad på troll och monster!

  • mcsarcne

    Hmm. Nej, jag ser inte den bilden i bloginlägg, inte här i min egen blogg i alla fall. Bara monster (ok då, jag skrev helt enkelt fel!)
    Däremot syns det en liten Essa invid urlen i explorers adressfönster, där det i normala fall är ett blått e…

  • Mia*

    Ja, du finns som favicon också. 🙂

    Om du hoppar in under Mitt konto / Redigera profil – på högra delen av sidan finns ”My Gravatar”. Kanske är det där du ska gå in och ändra? Jag använder ju inte själv gravatarer så jag vet inte hur det funkar.

  • Mia*

    Är det här något som är av intresse? Om du nu inte redan läst om det: WordPress.com Goes Gravatar Crazy (länkas i admin-konsollen).

  • ÅkjävlaBort? « Inquietum es cor nostrum donec requiscat in Te

    […] barn är 2 1/2 år. Precis innan han föddes flyttade jag till lägenheten där jag bor idag. DigitalTVkanalerna har aldrig fungerat bra. Långa perioder […]

Kommentera

