Och helt plö…

…tsligt blir det tyst.
TVn är stendöd och jag tittar förvånat upp från datorn.

Ooops.

Ah.

Så tittar jag på datorn i knät: ”Sidan kan inte visas”.

Sen tittar jag på barnet, som ligger på golvet.
Nedanför ett elurtag.
Med en vit kontakt i handen.

Så, då har vi lärt oss det också, jaja, det är väl bra!

Kallas det ”framsteg” när man lärt sig att ta sig fram, hoppandes på magen som ett litet sjölejon?

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

5 responses to “Och helt plö…

  • Nynaeve

    *s* alla barn kryper ju inte. Jag hasade mig fram på rumpan. Bästa vännens lilla nisse ålar.

    • mcsarcne

      Nyn: Bror min gjorde som du, satt på rumpan och sparkade sig fram, han såg ut som en liten groda!
      Men den här ungen kommer nog att krypa, han står stundtals på alla fyra och gungar och ”väger” redan.

  • Fia

    Klart att det kallas framsteg!!
    Tänk, nu är de dagarna när du kan sitta lugnt med en kaffekopp och betrakta sonen över. Nu har jagandets tid inletts 😉

  • mcsarcne

    Fia: Jag är inte HELT oförberedd! 🙂

    Steg 1 i DenStoraStriden är att få igång det trådlösa nätverket och därmed beröva barnet på den där ytterst tuggvänliga knallgröna nätverkskabeln som ligger tvärs över hela vardagsrumsgolvet!

Kommentera

