Sist ut

Sist ut är jag säkert, med att göra en sån här sammanfattning.
Men så är nu mitt liv, det finns inte så mycket tid för bloggande, de flesta blogposterna hinner aldrig längre än till tankestadiet…

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Födde barn!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag brukar inte ha nyårslöften, så vi säger väl att jag höll dem, allihop 😀

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo. Ganska många. Ännu fler blir det om man räknar de barn som inte hunnit födas än. Flera av dem mycket efterlängtade, tillblivna efter mycket möda, stort besvär och avancerad medicinsk teknik. Några av dem tillkomna helt oplanerat, med chockade blivande föräldrar med stirrblick som resultat… 🙂

Dog någon som stod dig nära?
Jag tvingades avliva Kassik, länge älskad och nu saknad Katt i det Essianska hushållet.
I övrigt slapp jag begravningar under 2008, vilket jag är tacksam över.

Vilka länder besökte du?
Trädgårdsland, Babyland.

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?

Ja… Jag måste tänka efter.
Essingen är här och en Essing har varit min stora dröm så länge att jag på något sätt inte hunnit börja längta efter något annat.
Men det är klart, jag skulle önska mig en människa att dela varje vardag med…eller ibland inte, förresten, nej, stryk det, ofta är det skönt att vara bara Essingen och Jag…. Men en lite större kassa kanske, så att marginalerna blir större, tryggheten större och de potentiella ekonomiska katastroferna mindre katastrofala… Men å andra sidan: Det är ju bara pengar.
Vi är.
Vi är friska och hela.
Tak över huvudet, kylen full av käk och staden full av vänner.
Nä.
Jag har svårt att komma på något. Det är vackert nog om det får fortsätta vara så här bra.
Fast det finns somligt som ändå kräver en del eftertanke inför 2009. Ipred och FRA-lagen till exempel.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
17 juni, då Essingen föddes.

Vad var din största framgång 2008?
Att jag bestämde att jag skulle bli förälder, trots att förutsättningarna var rätt ruttna: trots att jag förstod att jag skulle bli en ensam förälder redan från början.
Att jag knäckte ryggen på förlossningsrädslan och for till BB med gott mod. (Sen blev det ju mer än spännande ändå, men det är en helt annan historia)

Största misstaget?

Hmm. ”Det är inte lätt att va ödmjuk…” *s*
Nej. Jag kommer på rak arm inte på något.
Men somligt skulle jag göra annorlunda om jag fick göra om det. Kanske. Eller åtminstone försökt göra annorlunda.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag passade på att få jättehög feber precis när jag skulle till att föda barn. Det var inte en urbra plan. Inget jag kan rekommendera faktiskt.
Det är såna stunder man är Mycket Tacksam för att man föder barn på det Stora Jätteproffsiga Universitetssjukhuset där ingen blir speciellt upphetsad över att det helt plötsligt håller på att Gå Helt Åt Helvete utan bara skramlar fram Värsta Experterna och fixar skivan ändå.

Vad spenderade du mest pengar på?
Hyran, tråkigt nog.

Bra låtar 2008?
Ja, då var det ju det där med musik då…

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare.

Smalare eller tjockare?
Definitivt tjockare!

Rikare eller fattigare?
Fattigare. Helt i förseningskassans våld. :/


Hur tillbringade du julen?

Med Mamma+man, syster och Essing på Orris. Mycket bra.

Blev du kär i år?
Absolut.
I en halvmetersmänniska. Som växer som sjutton.


Hur många one night stands?

*asg*

Favoritprogram på TV?
Eh..? Nä… Inte speciellt. Så Rapport kanske?

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag hatar inte människor, av princip.
Vissa människor behöver jag inte umgås med, det räcker. Däremot finns det ganska många människor jag velat träffa mer!


Bästa boken du läste i år?

Minne…Ska jag minnas sånt, alltså?

Något du önskade dig och fick?
En Essing. En hel hög med underbara pingviner. Många många skratt och promenader. Kakor och choklad. Mat!


Något du önskade dig men inte fick?

Det skulle väl vara den där lottovinsten dårå?


Årets bästa film?

…och så länge sedan var det jag var på bio… *hrm*

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Mer tillit och kärlek, mindre tvivel.
Att Lilla Fröken Morrhår slapp dö.


Hur skulle du beskriva din stil år 2008?

Stil?!? *asg*
Som sagt, första halvan av året var jag påtagligt gravid. Därefter gömde jag mig på landet i tre månader, eftersom varken pre-mammakläder eller mammakläder alls passade…

Vad fick dig att må bra?
Goda vänner, middagar, långa promenader och bra samtal. Essingens varande.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Eh?

Vem saknade du?
Fröken Morrhår. Stundtals Essingens pappa.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag har inte träffat så många nya människor i år, men en och annan Forodrimit har utmärkt sig…

Bästa sporthändelser 2008?
Eller hur!??

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

4 responses to “Sist ut

  • Mia*

    De bästa nya människorna du träffade? – hur kunde du inte nämna Essingen där? 😀

  • mcsarcne

    Ja, hur tänkte jag där!??

    *pannklapp*

  • snowflake99

    Som mor till en son född 16 juni gissar jag att din lille kommer att bli en fin, glad & lugn och charmerande ung man. mycket försenat men ärligt menat grattis.

  • Illika

    Snavade över din kommentar hos Drottningen om att andas kattbloggar. Min hamnar mest om mina djur om du vill andas lite mer. 😉

Kommentera

