…nejnejnej!

Sluta! Stopp!! tiden rusar iväg!
Jag hinner verkligen inte med alls, den här pojken lever och utvecklas i ett tempo som antagligen är normalt, men i mina ögon fullständigt abnormt.

Första tanden i överkäken kom, en hörntand, jag skrattade eftersom det sammanföll i tid med fullmånen men jag tänkte försöka få en bild på gadden, så som jag försökt göra med tidigare tänder..
Sedan dess har det kommit tre tänder till.
Pojken har hunnit få upp en farlig fart på ålandet. Han har börjat resa sig, han har kommit på tricket med att resa sig, han ställer sig mot allt. Jo. Mamman fick farligt brått till IKEA för hastigt införskaffande av skrivbord i miniformat, för går det bra att ha en bärbar dator liggande i soffan, tror ni? Essingspappan assisterade med skjutsande, för nog klarar jag att bära, köra mycket men bordsskivor är inte kompatibla med barn i barnvagnar.
Här om dagen knäckte han till slut koden till krypandet också. Jahaja.
Och igårkväll, hemma hos mormor och bonusmorfar började han glatt härma bonusmorfar vid middagsbordet. Bonusmorfar sa: ”pftt!” och pojken la huvudet på sne, och pfttade han med. Tre gånger, som för att påpeka för oss att det minsann inte var något misstag.
Ja jösses.

Stoppstoppstopp!!
Jag hinner verkligen inte med!
Ja.
Jag vet att jag tjatar, att varannat inlägg handlar om just det men det gör det inte mindre sant.

Jag bloggar inte för någon annans skull.
Den här bloggen kommer inte bli vald till rikets bästa eller mest spännande eller fulaste eller mest kontroversiella blogg.
Den är rätt ointressant för alla utom mig, och mina närmsta vänner.
Jag bloggar för att själv komma ihåg.

Då vore det ju fint om jag hann få ner allt som händer.
Så lite lindrigare tempo, tack..?

Och ja, Mymlan. Jag studsar varje gång jag ser den där bilden av din e.
Spitting image.

img_0185_small

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

2 responses to “…nejnejnej!

  • Carina

    Ja, det syndes när ni var här, att gossen skulle börja krypa när som helst. *inte förvånad*

    • mcsarcne

      Ajaaa.
      Vi har ju bara väntat. Och väntat.

      Nu står han och undersöker luckan i cd-växlaren. Hmm. Det hade varit riktigt dåligt, om det inte vore för att den redan innan hans ankomst till världen uppvisade betydande symptom på cancer.

Kommentera

