Hej där!

Jag skriver i den här bloggen för min skull.
Jag dokumenterar mina minnen, skriver ner vad som händer och vad jag tänker eftersom jag vet med mig att minnet är ett opålitligt och föränderligt medie att laga saker i.

Dessutom är det praktiskt att berätta om Lilla Essingens öden och äventyr för Morfar, som bor lite för långt bort för att träffa oss tillräckligt ofta.

Men alltsom oftast får jag kommentarer från andra håll, och besöksstatistiken visar att det finns fler som läser här…

…och jag kan inte låta bli att undra: Vilka är ni? Hur hittade ni hit?
Berätta, snälla!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

8 responses to “Hej där!

  • Magnus Westerlund

    Inte för att jag vet hur besökstatistiken ser ut. Men som nu när jag ansluter från ett hotel i San Francsico så kanske några som reser bidrager en hel del till förvirring.

    Men det är trevligt att läsa om de vardagliga bestyren och funderingarna när man själv hastar runt och inte alltid hinner tänka, trots att man kan se San Francisco Bay genom fönstret på hotel rummet.

    Speciellt som man vet att det kommer ändras. Jag undrar själv mycket hur det skall fungera att försvinna iväg någon vecka eller så längre fram under året. Jag kommer helt enkelt inte undan att resa en viss mängd.

    Varma häsningar från västerness, västra strand.

    • mcsarcne

      Men är det inte det som är det bästa med bloggar: att man lätt och enkelt får ”gå i någon annans skor” en liten stund; man får inblick i andra människors vardag och liv. Jag tycker att det är jättespännande!

      Visst kommer det bli annorlunda sen, men, som jag sa till en kompis som ska få barn i augusti: Du slutar ju inte att vara DU, du får bara planera lite mer noga… 🙂

  • Max

    Ping! Jag hittade nog hit via Charlottas blog, tror jag.

  • Besökaren

    Jag är ju Besökaren. Klart att jag gör ett eller annat Besök 🙂

  • Kristina af Knusselbo

    Ja, jag läser och att jag hittade hit tarvar väl ingen längre förklaring. 🙂

  • jeez

    Jag blev hittvingad av en kompis. Som jag aldrig träffar längre. Men snart så!

  • Thomas

    Jag läste ett gammalt mail och googlade lite. Konstaterar att du har hittat rätt i livet.
    Grattis, grattis 🙂

Kommentera

