Att levla.

Jo.

Han gör det, gång på gång, den här lilla människan som bor hemma hos mig. Han levlar.

Nu börjar han på dagis. Vi håller på med inskolningen för fullt. Målet är att jag ska bli trygg med att dagiset tar hand om mitt barn på bästa sätt, att han ska trivas, ha kul och vara trygg.

Hur det går?
Hade han kunnat prata hade han sagt: ”Jaja, Mamma, jag har inte tid, jag ska leka med Duplot nu…”

…så vi testar: Erik. Mamma lämnar dig här nu, och kommer tillbaks efter vilan.

Och så tar jag vagnen, den tomma vagnen, och går och storhandlar på Coop Forum.

Jag går hem och sanerar i köket, skurar golven. Det är avsevärt mycket lättare att göra sånt utan hjälp.

Jag dricker en kopp kaffe och sitter och läser en stund, bara för att jag kan.

Sen går jag upp till Dagiset.

Marie säger: Titta Erik, titta vem som kommer där!?

…och leendet är värt miljoner, kramen och lyckan omedelbar och flyktig: ”Jo, Mamma, Jag älskar dig, också, men jag måste… vänta…”

 

…och så drar han. Lycklig.

Och jag försöker fånga tiden, som rinner som solvarm sand mellan mina fingrar.

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

2 responses to “Att levla.

  • Carina

    Mmm..men nog är det väl skönt att de inte har tid med en riktigt i det läget. Det vore ju fruktansvärt om de bara ville därifrån. *tycker*

  • mcsarcne

    Det är helt fantastiskt. Det är bra med dagis, barn mår bra av dagis och min största uppgift för det här barnet är att lära honom att klara sig själv. Mitt jobb är INTE att alltid vara behövd.
    Så ja, det är jättebra!

    Jag blir glad och stolt när jag ser honom bland alla andra barn: Han kan!

Kommentera

