…det där tomrummet…

..som blir när någon man älskar fattas, det är här nu.

Lilla Essingen är på Orris med Mormor och Morfar PeO. SysterYster är med, och han har det jättebra. Urkul. Äter blodpudding till lunch.

Här går jag och trampar. Känner mig mer barnlös än barnfri.
Det tar lite tid att vänja sig.
Men jag övar.

Igårkväll tog jag ett bad, och det var det länge sedan jag gjorde. Då, sist jag gjorde det, ställde jag skålen med fruktsallad (eller om det var glass) på min gigantiska mage och lät det heta vattnet lena de där ömma onda trötta fogarna.

Jag har sovit i natt, en hel natt utan att bli väckt, annat av … ja. Jag vaknade av att Essingen vaknade till och gnydde lite. Väl ordentligt vaken inser jag att jag drömt. Jaja…

I morgon kommer de hem.
I morgon kommer han hem till mig igen.
Det är bra.

Fram tills dess övar jag på att njuta av att vara själv. Det går så där. En hel helg är så lång…

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

2 responses to “…det där tomrummet…

Kommentera

