Rättanmälan

”Men nu har du ju …du, dina digitalkanaler fungerar..?!”
Barnets far zappar fram och åter med fjärrkontrollen. Jodå. SVTs kanaler, trean, fyran och femman. Barnkanalen får man skriva 153 för att hitta igen, och barnet blir irriterad när den kommer, för att sen försvinna lika fort, så zappandet tar stopp där.
Vad vi gjort?
Inget.
Vi kom hem. Satte på tv:n.

Faktum är att det ALDRIG fungerat fullt ut. Inte sedan jag flyttade hit, innan Lilla Essingen föddes.
Att det inte är fel på hårdvaran vet jag: av någon underlig anledning har 3:an funnits i digital form en tid, men de andra kanalerna har vi tittat på via ComJävlaHems analoga basutbud. Som är synnerligen magert här: 1, 2, 4, Barnkanalen, SVT24. (Trean dök upp efter att Lilla Essingen näst intill programmerat om hela tv:n. Antagligen gjorde han (ännu!) en kanalsökning. Han är snabb när han lyckas få tag på en fjärrkontroll.)
Nu är jag ingen stor fantast av tv-tittande och MYCKET TRÖTT på att ringa till Comhems såkallade kundtjänst för att felanmäla för trettionde gången så jag har skitit i det hela, tittat analogt och varit glad över att åtminstone bredbandet funkat.

Men ve den teleförsäljare som ringt från Comhem och stört, och försökt sälja kanalpaket.
Ojojoj.
Fel tant att ringa till, helt klart fel tant.

Men nu står vi där, konstaterar att allt fungerar och … Allah’u’Ahkbar.

Kanske ska man ringa och Rättanmäla?

Jo.

Det ska man nog kanske göra, faktiskt.
Nästa dag gör jag det.
Fast då har flera av kanalerna helt plötsligt försvunnit igen.
Jaja.
Då blev det väl ännu en felanmälan då, igen. Mest för att.

När man ringer till ComJävlaHems kundtjänst får man först ett knappval över huruvida man redan är kund eller om man vill bli det.
(VEM VILL DET??)
Man håller på att dra in fiber här, från Telia. GISSA om ComJävlaHem åker ut när det är klart??
Sen får man knappa in sitt kund- eller födelsenummer, för snabbare handläggning.

Så fort man sen efter tillräckligt lång tid kommer fram till en …ja, vad kallas de? Tröttmössorna som svarar i alla fall, så frågar de UNDANTAGSLÖST efter ens kund- eller födelsenummer.
Jo.
Det jag knappade in en god stund tidigare.

Nej.
Tröttmössan hade ingen egentlig teori om vad som gör att digitalkanalerna inte fungerar, än mindre varför de spontant BÖRJAR att fungera, för att sedan försvinna igen.
Han ville skicka en antennkabel och det kan han ju få göra. Allt annat på min sida om uttaget fungerar ju bevisligen.
Följetongen fortsätter.

Jag bara skakar på huvudet.

Åkjävlabortsåforsommöjligt, tack.

Annonser

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

9 responses to “Rättanmälan

  • mcsarcne

    ..och där dog de, digitalkanalerna, igen…

  • Max

    … och har man väl fått in fiber från Telia antar jag att man kan ta digital-TV från dem om det nu skulle vara så viktigt. 🙂
    (Borde inte ComHem’s analoga basutbud vara samma överallt? Det är det jag använder, men jag har en hel del kanaler du inte räknade upp 😛 )

  • mcsarcne

    Nej, det analoga utbudet är inte detsamma överallt i ComHem-land, beroende på att hela ComHem-land inte är likadant. Somligt är gammalt UPC-land och såna hus har ett mycket magert analogt utbud. SVT+4:an. Punkt Slut.
    Ingen Big Deal, men jag måste erkänna att det störde mig en del, eftesom jag gillar NCIS och förut Cityakuten.
    Men som sagt. Väldigt viktigt är det inte, hade det varit det hade jag säkert idats kriga med kundtjänsteländet för länge sedan.
    Jag väntar på den där nya kabeln, men jag tror egentligen inte på den lösningen…

  • Raggoparden

    Tipsar om Steffo på Sugbloggen och hans Comhem går bort-kampanj. ”24 inlägg, ett för varje hundring Comhem rövknullat honom på”. Han är på inlägg 17 nu och jag njuter av varje avsnitt.
    http://www.sugbloggen.se/

  • Ladyn

    asså.. comhem suger.. är så jäävla glad jag inte har det.. men, du har rätt att få tillbaka pengar.. det fungerar så, att man ska inte betala för en tjänst man inte får, så att säga.. kontakta din såndär.. konsumentombudsman om de bråkar, för du ska ju inte betala för nåt som inte fungerar naturligtvis!

  • Who's your daddy

    Det är fantastiskt varje gång comhem ringer med ett erbjudande för då får jag chansen att säga ”Jag avskydde er så mycket att jag lovade mig själv att den dagen ni slutade dra 200 kronor för ingenting skulle jag aldrig släppa in en enda liten partikel som andades, luktade, var…ComHem. Det var fantastiskt. Det var det. Fantastiskt. Åh. Så fantastiskt det var.

  • mumari

    …irriterande, har aldrig haft comhem för det kan man visst inte ha ute i urskogen. Men vi har Boxer som vi har lagt ner en hel drös med pengar på, nya antenner och boxar och hej och hå. Vi saknar svt helt, ingen jävla mottagning och ingen Boxer-Roger som kommer och fixar det. För dom konstaterar bara att det funkar(?)
    Men jag tittar aldrig på tv själv, ytterst, ytterst sällan.

  • mcsarcne

    Mumari. Det är ändå irriterande när man betalt för att det ska funka. Jag betalar för kanaler jag inte ser. Jag betalar för en tjänst som inte fungerar. Irriterande. Irriterande. Irriterande.

  • ÅkjävlaBort? « Inquietum es cor nostrum donec requiscat in Te

    […] barn är 2 1/2 år. Precis innan han föddes flyttade jag till lägenheten där jag bor idag. DigitalTVkanalerna har aldrig fungerat bra. Långa perioder har jag bara tittat […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: