Osby Minette 90

Ja. Han heter så, en av mina bästa vänner.
Troget hjälper han mig när jag behöver honom.
Varje dag.
Tidigt och sent.
I nöden och vinterkräksjukans tid.

Urgammal.
Okänd för Google.
Men trogen.

Kära tvättmaskin. Hur skulle jag överleva utan dig?

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

4 responses to “Osby Minette 90

  • Berätta om din tvättmaskin? | Raggoparden

    […] såg ett bloggginlägg om en tvättmaskin nyss och blev inspirerad. Det är fler än jag som har ett personligt förhållande till en […]

  • Ulrika

    Den håller ännu alltså!
    Jag häpnar en smula. Och lovar och svär att aldrig berätta för svärfar att den ännu tjänar troget. För då kommer svärmor aldrig mer att få köpa en ny tvättmaskin. =)

  • mcsarcne

    Ulrika

    Den lever. Den läcker lite vatten då och då, men då brukar jag gulla lite med den och klappa på den och då blir den glad igen.

    Den skakar hysteriskt men jag stänger dörren och låtsas att den inte hörs. (Lite märkligt är det att inte grannarna klagat?)

    Att leva utan fungerande diskmaskin går ganska bra (Jag har ju en villig liten disk-etör) men rasar kära trälen i badrummet köper jag en ny inom en vecka.
    På kredit.

    Så jag tackar än en gång, och tackar mannen din som bar, handlade på Klasisjön och elektrifierade underverket.

    Puss!!

  • Det stora i det lilla. « Inquietum es cor nostrum donec requiscat in Te

    […] Sällan är jag så tacksam över den där gamla tvättmaskinen som nu. Barnet sitter i min famn, vi tittar på slutscenerna i ”Lissmakiin” (igen!) och […]

Kommentera

