ÅkjävlaBort?

Telefonen ringer, hemtelefonen, och jag spurtar för att hinna före Lilla Essingen. Jag lyfter luren och hör det där karaktäristiska klickandet, och det blir tyst. Telefonförsäljare alltså. Jag ska precis lägga på när samtalet faktiskt kopplas.
”Ja, det är Essa”
”Jag söker Therese”

Helt klart en försäljare. Jag orkar verkligen inte med dem. Ja, det är synd om dem, det måste vara hopplöst att sitta och ringa folk mittimaten, mittibarnnattande och … men nej, jag orkar verkligen inte.

”Tänker du försöka sälja något till mig?”
”Eh, jag ringer från ComHem”

Mitt barn är 2 1/2 år. Precis innan han föddes flyttade jag till lägenheten där jag bor idag. DigitalTVkanalerna har aldrig fungerat bra. Långa perioder har jag bara tittat analogt. Ibland funkar några av kanalerna medan andra saknar anslutning. Det hela är frustrerande och jag vet inte hur många gånger jag felanmältndet hela. Jag har bytt router, kabel, kort och CA-Modul. Jag har resignerat. Jag menar, orka? Det är ju bara TV, visas mest crap ändå. Och så ringer en säljare från ComHem.

”Darling, du har kommit ur askan i elden”, lyckas jag kläcka ur mig, trots att jag skrattar högt.

Killen blir tyst. Jag lockar lite:

”Shoot, baby, vad var det du ville?

Hallå?

Hallå??”

Han la på!

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

One response to “ÅkjävlaBort?

  • Chris & Jonas

    Intressant. De har det inte lätt men förra veckan ringde en tjej som var både du och tjena med mig redan från start – tyckte hon. Jag frågade vänligt om vi kände varandra. Hon ringde för Fortums räkning och ville veta vad jag hade för elbolag. Jag svarade att det är information jag inte delar med en okänd på telefon. Hon talade ändå om att hon hade ett bättre erbjudande än det jag har. Jag förklarade vänligt att jag inte var intresserad. Hon svarade med att i en mycket vresig ton väsa fram ”Ha en SKITbra dag” och sen slängde hon på luren. Undrar om Fortum gillar det //Chris

Kommentera

