I ett främmande land

Kvällsrutinen är avklarad, barnet ligger i sin säng. Vi har läst två böcker och vi har släckt lampan. Andra barn brukar somna då men inte min onge. Nej, han leker och jag lyssnar fascinerat.

Tuuuut
Hej, jag hetej Blixten va hetej du då?
Bäjarn
Ska vi köja? [Wroom iiiihh!]
Nu ska jag köjaaaaa!
Tadaaaa! Tuuut tuuut [tuffar som ett tåg]
Hej Thomas!
Ni skjämde bort mej, det var inte kul!
Det var visst kul! [Kraschar] oj, det gjorde ont…häj, kjama lite… Många lul {hjul} du haj…

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

3 responses to “I ett främmande land

  • Drottningen

    men stannar i sängen?

    • mcsarcne

      Stannar i sängen? Om man bundit fast honom, kanske? Nej, han smyger långsamt och tyst som en tjuv om natten, och ser hur långt han kommer innan jag säger till honom. Ibland skrattar han lyckligt när jag kommer på honom, ibland finns det inga gränser på sorgerna och katastroferna. Jag får en dejá vu-känsla av det hela, jag minns hur jag själv stod i en smatt i hallen i lägenheten i Trånkan och kikade in i vardagsrummet, där mamma och pappa satt.

Kommentera

