Istället för Rut

Jag hör att vattnet rinner i badrummet, och går dit för att kolla vad Lilla Essingen gör.

20120129-194731.jpg

Mamma, ja tvättaj åt dej.

Ett konstaterande. Finn McMissile badar ihop med ett marinblått badlakan, och det doftar starkt av…

20120129-195050.jpg

…tandkräm.

Jamendåså.

————————————-

Uppdaterat:

När barnet somnat (efter att ha blivit körd i säng eso han ritade på tv-bänken) skulle jag ta rätt på handduken, tänkte jag.

Lättare sagt än gjort. Borta. Väck. Gone.

Någonstans måste den ju vara, eller är jag virrig nu igen, har jag redan tagit rätt på den..?

Jag öppnar torkskåpet. Där hänger den, knöligt upphängd, mer en klump och för långt ner i skåpet för att hänga fritt men ungefär så högt som en meterlång pojke når.
Drypande våt och tung som bly.

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

3 responses to “Istället för Rut

Kommentera

