Under den arabiska lampan…

…står jag, i dunklet. Ljuset flämtar och barnet ligger stilla. Jag hör hans andetag, jag lyssnar på hans frid.
Han sover stilla, utan drömmar, med en liten gosekatt i famnen och en napp (med en panda på) i munnen.
Ibland hörs det ett litet sugljud, ibland fladdrar en ögonfrans lite.

I bröstkorgen min slår hjärtat.
Hårt.
Inte på det där otäcka panikångestattack-sättet utan bara av kärlek.

Det slår mig hur litet ett hjärta är, och hur konstigt det är att hjärtat rymmer all den här kärleken, hur får det plats? För det är ju inte bara det här barnet jag älskar, även om just han har en alldeles särskild plats.
Hjärtat slår stilla, tryggt, och det är också något att vara tacksam för.
Det är Ingen självklarhet.

Hjälp till här

(WordPress gillar inte att man bäddar in flash-saker, som fina insamlingshjärtan, av någon anledning?)

Om mcsarcne

Essa. Enastående. Ensamstående. Essantiell, emotionell. Elitistisk, Egoistisk Elemmírëansk Eller bara en massa trams..! Visa alla inlägg av mcsarcne

One response to “Under den arabiska lampan…

Kommentera

